duminică, 26 iunie 2011

Poeme de Andrei Velea în ALGORITM LITERAR nr.4

Revista poate fi descărcată în format pdf de aici. Mulţumiri scriitorului Ioan Barb pentru publicare! Mai jos este unul dintre poeme.

poemul într-o ghindă

*
pietrele pavajului s-au depărtat brusc...

nici versurile poeţilor nu mai stau împreună,
ci se-nşiră, fără prejudecăţi, din instinct spaţial,
între altar şi bodegă

eu te aştept într-o ghindă:
aici mi-am bătut credinţele în cuie
să nu îmbrăţişeze idoli de tablă,
aici arunc metaforele la pământ
să-mi dovedesc că mai funcţionează gravitaţia,
aici scriu un singur poem,
de fiecare dată altfel,
să mă asigur că încă exist

nu pierde vremea cu false politeţuri,
nu ciocăni, ci intră hotărât!,
cât nu te-a risipit furtuna:
putem savura un pahar vin roşu împreună,
cu aromă proaspătă, iscoditoare, de fecioară,
putem împleti filozofii despre cosmos sau fiinţă,
mai talentaţi ca două dantelărese,
până dimineaţa,
când toate se vor fi aşezat afară,
ca zaţul pe fundul ceştii de cafea,
ca praful pe asfalt, după o răpăiala scurtă de vară

ne vom trezi într-o staţie de autobuz
fără nicio şosea împrejur

voi apuca spre unde-arată zarurile,
iar tu-ncotro bate vântul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu